czwartek, 7 maja 2015

Thonet style

Od kilku lat podobają mi się gięte krzesła w stylu Thonet. Czy wiecie, że jedna z fabryk była zlokalizowana w Radomsku? Do dzisiaj Meble Radomsko produkują ręcznie gięte meble z drewna bukowego (Thonet głównie tego drewna używał do produkcji swoich mebli). 

Kilka miesięcy temu kupiłam na aukcji trzy krzesła wyprodukowane w Radomsku. Odnowiłam je dla mojej siostry (może kiedyś pokażę zdjęcia przed i po). Były w całkiem dobrej cenie jak na krzesła tego typu. Czasami ceny dochodzą do kilkuset złotych. Ktoś może powiedzieć, że lepiej iść do IKEA i kupić nowe, ale jest coś takiego co sprawia, że krzesła Thonet wnoszą do wnętrza specyficzną atmosferę.

Krótko po moim zakupie, siostra znalazła przy koszu na osiedlu kolejne krzesło tego typu (koniecznie odwiedzajcie swoje kosze:)). I to właśnie to krzesło znajduje się na poniższych zdjęciach.

Z krzesła zdjęłam warstwę lakieru, która była mocno zniszczona. Muszę je w przyszłości dokładnie wyczyścić i pomalować, ale jak to się jeszcze dobrze zastanowię.



A Wy lubicie meble tego typu?
Jak Wy zmienilibyście swoje krzesło?

Pozdrawiam,
Nioonioshky
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz